Shenzhen Prolean Technology Co., Ltd.

Rugosità di a Superficia in a Fabbricazione: Misurazione, Fattori chì Affettanu è Minimizazione

Rugosità di a Superficia in a Fabbricazione: Misurazione, Fattori chì Affettanu è Minimizazione

Ultima aghjurnazione: 09/01, tempu per leghje: 5 minuti

Finitura di una superficia rugosa

Finitura di una superficia rugosa

Capemu a rugosità di a superficia cù u termine di finitura di a superficia.U prucessu di lisciatura di a superficia di parti è prudutti fabbricati hè cunnisciutu com'è finitura di a superficia, chì hè esaminata cù a rugosità di a superficia.U paràmetru più populari per a quantificazione matematica di Rugosità hè Ra.Mostra a deviazione media aritmetica nantu à a superficia.Un più chjucu Raimplica una texture più liscia.

A rugosità di a superficia hè l'irregularità in a struttura di a superficia formata da a serie di strutture di cresta è di strutture.Queste crestate è strughje ponu esse microscòpichi è visibili, secondu u livellu di rugosità.A qualità di a superficia di a materia prima o di i prudutti finiti hè cruciale in l'industria di fabricazione.Ùn si tratta micca solu di l'appellu esteticu, ma ancu di a funziunalità di e parti è di a qualità generale.

 

 

Misurazione di a rugosità di a superficia

Profilu di superficia rugosa

Profilu di superficia rugosa

 

A rugosità di a superficia hè indicata da"Ra,"è a so unità hè microni (µ).Ra dà i diffirenzii medii trà a cresta (altitudine) è a valle (prufundità) nantu à una superficia nantu à a lunghezza di misura.

A misurazione di a superficia hè vitale per a produzzione di pezzi è prudutti affidabili è coerenti in a fabricazione di precisione.Dunque, i paràmetri di a superficia deve esse misurati è monitorati à a specificazione necessaria.Per esempiu, a misurazione di a rugosità di a superficia hè a porta di ghjunghje à a finitura di a superficia necessaria.

1.          Misurazione cù a sonda.

 

Questu hè u metudu di cuntattu per misurà a rugosità di a superficia.Per piglià a misurazione, una sonda o stylus deve toccu a superficia.

Misurazione di rugosità cù a sonda

Misurazione di rugosità cù a sonda

 

U skid si move prima per stabilisce a riferimentu, è a sonda seguita dopu per passà nantu à a superficia attraversu e creste è i canali mentre manda signali elettrici per sviluppà u prufilu di a superficia.Dopu questu, a rugosità di a superficia pò esse acquistata da u prufilu creatu.

2.          Profilometria ottica

 

Stu approcciu usè onde luminose o onde sonore.U dispusitivu manda onde ultrasoniche à a superficia è riceve riflessioni.A pusizione di l'onda riflessa hè aduprata per creà un prufilu di superficia 3D è calculà a Rugosità.

 

Rugosità Profilu 3D da profilometria ottica

Rugosità Profilu 3D da profilometria ottica

3.          Paraguni

 

In questu metudu, u fabricatorecompara a superficia di u pruduttu cù u pruduttu cù e parti standard misurate primaè sceglie u più vicinu cù u so sensu.Ancu s'ellu ùn hè micca un metudu assai precisu, pò esse usatu induve una precisione più altu ùn hè micca necessariu, è più pittura serà applicata nantu à a superficia.

 

Rugosità vs.A fabricazione

Unu di i principali indicatori di rendiment per i pezzi fabbricati hè Rugosità.I livelli significativi di rugosità di a superficia portanu à crepe mentre in usu è sviluppanu a pussibilità di corrosione estrema quandu esposti à l'ambiente.Inoltre, a rugosità pò riduce l'efficienza è infine dannà un sistema meccanicu induve hè necessariu un attritu bassu perchè una superficia irregulare aumenta l'attrito trà e parti.

 

Sicondu l'applicazioni, ogni cumpunente meccanicu hà un limitu superiore differenti per a rugosità di a superficia.Per esempiu, l'elementi induve a friczione hè una preoccupazione anu una tolleranza bassa per a Rugosità perchè l'operazioni diventanu difficili, è u cumpunente crack quandu a Rugosità hè troppu alta.

I fili è e superfici d'accoppiamentu ponu avè una bona quantità di Rugosità perchè questu ùn interferisce micca cù l'accoppiamentu è facilita l'adattamentu propiu trà i cumpunenti.Inoltre, a superficia induve a pittura hè necessariu cunzidira un certu gradu di Rugosità, chì sviluppa l'aderenza è facilita u prucessu.

 

Rugosità di a superficia in certi operazioni di fabricazione cumuni

 

Operazione

Ra(massimu)

Ra(minimu)

Cutting Flame

25

12.5

Fresatura

6.3

0,8

Brocciatura

3.2

0,8

Pianificazione, Formazione

12.5

1.6

Perforazione

6.3

1.6

Fresatura chimica

6.3

1.6

Elettu.Discharge Machining

4,75

1.6

Casting d'investimentu

3.2

1.6

Casting di sabbia

25

12.5

Macinazione

1.6

0.1

Affucà

0,8

0.1

Electro-Polish

0,8

0.1

Pulitura

0.4

0.1

Laser

6.3

0,8

Boring, Turning

6.3

0.4

Valori di rugosità di a superficia in diverse operazioni

 

Simboli per a rugosità di a superficia

Discutemu prima di l'abbreviazioni aduprate in i simboli prima di passà à i simboli stessi.Se guardate i simboli di finitura di a superficia nantu à i disegni di fabricazione, vi vede una varietà di abbreviazioni.

 

Sensu

Ra

Rugosità media di a superficia, media aritmetica di tutte l'altezza di i picchi da a linea di riferimentu.

 

Rmax

Distanza Verticale Massima trà a cresta è a valle

Rz       

Altezza massima media di 5 creste più alte,

·        Rt

Altezza tutale di u prufilu di rugosità

Lista di abbreviazioni

Simboli di rugosità di a superficia

Simboli di rugosità di a superficia

 

a

Valeur de rugosité en micromètre (µm)

b

Metudu di pruduzzione

c

Lunghezza di campionamentu di rugosità (mm o inch)

d

a direzzione di a superficia pusà

e

esigenza minima di rimozione di materiale (mm)

f

altezza media massima di cime

Significatu di variàbili utilizati in i simboli

Analizendu i simboli di rugosità di a superficia in un disegnu di fabricazione, i diseggiani è l'operatori ponu cumunicà u statu di finitura di a superficia in ogni cumpunente machinatu.

Per esempiu, un operatore CNC pò determinà da u disegnu di i diseggiani quantu materiale deve esse eliminatu da a superficia durante a finitura.

 

Chì fattori influenzanu u gradu di rugosità di a superficia?

 

I seguenti trè fattori affettanu a rugosità di a superficia;Funzionamentu di taglio, macinazione, è paràmetri di cuntrollu (vitezza di taglio è velocità di alimentazione).

 

1.          Operazione di taglio

Dopu chì l'operazione di taglio hè finita cù Lavorazione CNC, l'uttellu di taglio lascia residui nantu à a superficia di taglio per via di a pressione durante a liberazione di l'uttellu da a pezza.

Stu residuu (chjamatu burr) affetta ancu a stabilità dimensionale necessaria di i cumpunenti.I seguenti fatturi determinanu a dimensione è a quantità di residui nantu à a superficia lasciata da u strumentu di taglio.

  • A deviazione in l'angolo di taglio
  • Deviazione di u raghju di u tooltip
  • Tasso di alimentazione
  • deformazione durante u tagliu

 

2.          Macinazione

U prucessu di macinazione in a fabricazione usa media di macinazione rigida è abrasiva, è a temperatura pò ghjunghje sin'à 1500 ° C durante u prucessu.U bordu di particelle abrasive genererà un flussu di calore plasticu per via di l'alta temperatura di travagliu, lascendu una ligera rugosità nantu à a superficia.

 

3.          Velocità di taglio è Velocità di alimentazione

A più alta velocità di taglio aumenta a furmazione di chips, è a dimensione di i chips serà ancu più larga.Per quessa, u strumentu lascià più burrs nantu à a superficia perchè l'alta vitezza di taglio aumenta u attritu trà u strumentu è a superficia di taglio, aumentendu u valore Ra.Inoltre, una tarifa d'alimentazione più altu aumenterà l'altezza di i residui nantu à a superficia.

 

Cumu possu minimizzà a rugosità di a superficia?

·        Stabilite a velocità di alimentazione adatta perchè una alta velocità di alimentazione provoca più residui chì si formanu nantu à a superficia di taglio.Per riduce a rugosità, aduprate un fluidu di taglio efficiente è arnesi di taglio precisi.

·        Alti angoli di deflessione producenu bave di machining è marche nantu à a superficia, cusì minimizà.

·        Perchè l'usura di l'utensili aumenta a rugosità di a superficia, pulisce a macinazione prima di macinazione.

·        U attritu hè aumentatu da a vibrazione in l'utensili di machining, chì face chì a superficia diventa più rugosa.Dunque, prima di prucede cù l'operazione di machining, riduce a vibrazione è aghjunghje fluidu di taglio.

·        Sceglie u materiale di l'utensili di machining basatu nantu à e caratteristiche di a materia prima.Per esempiu, s'è vo fate u travagliu di materiali duri, aduprate arnesi di carburu chì cuntenenu cavi.L'uttellu deve ancu esse uniformemente fine.

 

 

Cunclusioni

A superficia deve esse sempre caduta in certi limiti di rugosità durante u prucessu di fabricazione secondu a specificazione di u cumpunente meccanicu.Ra suggerisce chì duvemu accettà o rifiutà u prugettu in quantu à a finitura di a superficia.Un profilometru calcula a rugosità di a superficia aritmetica determinendu l'altezza media di l'irregularità chì custituiscenu u cumpunente di rugosità da una linea di riferimentu.

 

Per u trattamentu di a rugosità di a superficia, hè necessaria una ulteriore trasfurmazione, cum'è sbavatura, smerigliatura è lucidatura.Questi approcci aiutanu à ottene u valore di rugosità in u limitu desideratu.In ogni casu, stu post-processamentu aghjusta u costu di fabricazione, cusì hè megliu cunsiderà u fattore di rugosità in u prucessu di cuncepimentu è di fabricazione di u produttu.ProleanHubhà disignatori è ingegneri specializati in u cuntrollu di u prucessu è a finitura di a superficia.Sentite liberu dicuntatta cis'è vo avete bisognu di ogni prughjettu chì cade in u limitu di rugosità desiderata.

 

FAQ

Cosa hè a rugosità di a superficia?

A rugosità di a superficia hè u paràmetru chì dà una idea di a finitura di a superficia in e parti fabbricate è e merchenzie.Dice l'irregularità di a superficia è deve esse in u limitu desideratu.

Una superficia rugosa impacta a qualità di u pruduttu?

Iè, e superfici ruvide anu un altu potenziale per a corrosione è cracke.Inoltre, affetta a lubricazione di e parti.

A rugosità hà una applicazione positiva?

Iè, a rugosità di a superficia pò esse utile quandu a pittura deve esse appiicata perchè aumenta l'aderenza.Inoltre, e parti per esse accoppiate ùn anu micca a Rugosità.

Ciò chì significa Ra?

Ra hè cunnisciuta cum'è a rugosità media di a superficia, u mediu aritmeticu di tutte l'altitudine di e cime da a linea di riferimentu.

Chì sò i metudi standard per a misurazione di a rugosità di a superficia?

A comparazione cù un graficu di rugosità standard, a misurazione cù a sonda è a profilometria ottica sò i trè metudi standard per a misurazione di a rugosità di a superficia.


Tempu di post: Jul-05-2022

Pronti à cità?

Tutte l'infurmazioni è i caricamenti sò sicuri è cunfidenziali.

Cuntatta ci